Kontaktirajte nas na +386 (0) 2 333 13 00
Mariborska razvojna agencija
  • Novice
  • Podravje
    • RRP PODRAVJE 2021-2027
    • RRP PODRAVJE 2014-2020 >
      • RRP 2014-2020
    • STRATEŠKI DOKUMENTI 2014-2020
    • RAZVOJNI SVET REGIJE
    • REGIJSKA RAZVOJNA MREŽA
    • OBMOČJE Z VISOKO BREZPOSELNOSTJO >
      • Zakonodaja in strateški dokumenti
    • REGIONALNA GARANCIJSKA SHEMA
    • LOKALNE AKCIJSKE SKUPINE >
      • TOTI LAS >
        • TOTI LAS 2014-2020
        • ARHIV >
          • KAJ JE LAS in CLLD
          • JAVNI POZIV TOTI LAS 2015-2020
          • Lokalna razvojna strategija 2008-2013
          • AKTUALNI PROJEKTI
          • ZAKLJUČENI PROJEKTI
          • Aktualni razpisi
          • Zaključeni razpisi >
            • 1. javni poziv
            • 2. javni poziv
            • 3. javni poziv
            • 4. javni poziv
          • Uporabne povezave
      • LAS LASTOVICA >
        • Aktualno
        • Organi LAS
        • Vključevanje novih članov LAS
        • Kontaktni podatki LAS Lastovica
    • REGIJSKA ŠTIPENDIJSKA SHEMA >
      • RAZPIS
      • JAVNI POZIV
      • ARHIV >
        • RAZPIS
        • JAVNI POZIV
    • INVESTICIJE V PODRAVJU
  • Poslovno središče
    • EVROPSKA PODJETNIŠKA MREŽA (EEN) >
      • Borza ponudb in povpraševanj
      • Poslovni dogodki
      • E-novice EEN
    • OILAB ORBITAL
    • PVSP za problemsko območje >
      • Zaključeni razpisi
    • Izobraževanja >
      • Trening odprtega inoviranja za podjetja
      • Center konkurenčnih znanj
  • Podjetja
    • Ukrepi za MB in širšo okolico >
      • POSEBNI UKREPI ZA MARIBOR Z OKOLICO
      • PROGRAM SPODBUJANJA KONKURENČNOSTI
      • PRAVNI OKVIR
      • AKTUALNI RAZPISI
      • ZAKLJUČENI RAZPISI >
        • Četrti javni razpis za sofinanciranje manjših začetnih investicij
        • Tretji javni razpis garancij za bančne kredite MSP v okviru RGS za Podravje
        • Tretji javni razpis za sofinanciranje manjših začetnih naložb
        • Drugi javni razpis kreditov in garancij za MSP v okviru RGS za Podravje
        • Prvi javni razpis – Subvencioniranje obrestne mere
        • Drugi javni razpis – Subvencioniranje obrestne mere
        • Tretji javni razpis – Subvencioniranje obrestne mere
      • REZULTATI PRETEKLIH RAZPISOV >
        • Prvi javni razpis – manjše začetne naložbe
        • Drugi javni razpis – manjše začetne naložbe
        • Tretji javni razpis – manjše začetne naložbe
        • Četrti javni razpis – manjše začetne naložbe
        • Prvi javni razpis
        • Drugi javni razpis
        • Tretji javni razpis
    • Informacije za podjetja v času KORONAVIRUSA >
      • Splošno
      • Opravljanje dela
      • Davki, prispevki, plačila
      • Finančne spodbude
  • Projekti
    • AKTUALNI PROJEKTI >
      • DRAVA-NATURA 2000, REKA ZA PRIHODNOST
      • PARTNERSTVO ZA POHORJE >
        • PONOSNI NA POHORJE
        • Uroš Rozman - Verjamem v naše Pohorje!
        • Saša Arsenovič - Skupaj močnejši za Pohorje ​
        • Ivan Žagar - Pomembno je ohraniti naravo in raznoliko dediščino
        • Srečko Geč - Prednostna naloga občine Ribnica na Pohorju je razvoj turizma
        • Slavko Vetrih - Lepo nam je, lepo nam je Pohorje zeleno…
        • Darko Ratajc - Več kot 50 let prizadevanj za Pohorje
        • Jože Prah - Gozdni bonton – kako dobro ga poznamo in upoštevamo?
        • OŠ Pohorskega bataljona Oplotnica - Mladi raziskujejo Pohorje
      • SACHE
      • PONI Podravje >
        • Aktualni razpisi
      • INTRA
      • Samooskrba
      • Urban Green Belts
      • DesAlps
      • EXPEDIRE >
        • Dogodki
        • Usposabljanja
        • Poslovno sodelovanje SI-AT
      • We4SMESLOIII
      • YOUMIG
      • WOMEN IN BUSINESS
      • SIO MRA 2018-19 >
        • Podjetniška šola
        • Tematski dogodki
        • Mentorska mreža
    • ZAKLJUČENI PROJEKTI
  • O nas
    • Zaposleni
    • Predstavitev
    • Področja delovanja
    • Katalog IJZ
    • Politika zasebnosti MRA
    • Dokumenti
  • Kontakt
  • ABOUT US
    • REFERENCES
  • ZA MEDIJE
Picture

Kaj je LAS in CLLD​


​OSNOVNI PODATKI O PARTNERSTVU – LOKALNA AKCIJSKA SKUPINA TOTI LAS
Lokalna akcijska skupina TOTI LAS je bila ustanovljena v okviru MRA – RRA Podravje s pogodbo o ustanovitvi LAS na seji Skupščine TOTI LAS, 13. novembra 2008.
TOTI LAS je ustanovljen s konzorcijsko pogodbo o ustanovitvi in deluje v okviru Mariborske razvojne agencije.
TOTI LAS obsega območje petih občin: Duplek, Kungota, Pesnica, Šentilj in MO Maribor, v skupni površini 340,83 km2. Mesto Maribor, s površino 37,65 km2 ni vključeno v območje LAS.
Na območju Las živi 45.073 prebivalcev. Mesto Maribor s 110.582 prebivalci ni vključeno v območje.

Oblika organiziranosti TOTI LAS:
TOTI LAS predstavlja pogodbeno javno – zasebno partnerstvo na opredeljenem podeželskem območju petih občin: Duplek, Kungota, Pesnica, Šentilj in MO Maribor. TOTI LAS je ustanovljen na osnovi pogodbe med partnerji kot del že obstoječe pravne osebe (Mariborska razvojna agencija). TOTI LAS ima odprt svoj podračun.
Ustanovitev v takšni obliki je bila dogovorjena in sprejeta na razgovorih s predstavniki občin in posameznih zainteresiranih članov. Razlogi za takšno odločitev so bili različni. Ustanovitelji so menili, da je s samo pripravo preteklo preveč časa in da zaradi tega obstaja verjetnost, da bomo zamudili še zadnji rok. Z novo pravno osebo ustanovimo še eno institucijo, za katero pa bo težko zagotavljati primeren kader, prostore in sredstva za delovanje. Zaradi dosedanjih dobrih izkušenj z delom Mariborske razvojne agencije in predvsem njene dokazane »nevtralnosti« je bila ta oblika v danem trenutku najbolj smiselna. MRA lahko takoj nudi vse pogoje za nemoteno delovanje LAS-a.
​
Organi LAS:
Prav tako ima vse potrebne organe upravljanja/odločanja (skupščina, Upravni odbor, Nadzorni odbor). Predsednica po volitvah v letu 2012 je ga. Petra Pucko. V pogodbi o ustanovitvi so določene vse naloge, odgovornosti in postopki sprejemanja odločitev.
Lokalna akcijska skupina TOTI LAS ima naslednje organe: skupščino, upravni odbor, predsednika in nadzorni odbor.
Upravni odbor sestavlja 16 članov vseh treh sektorjev in sicer 6 članov javnega sektorja, 5 članov ekonomskega sektorja in 5 članov zasebnega sektorja. Člane upravnega obora je izvolila oz. imenovala skupščina na Ustanovni seji Lokalne akcijske skupine TOTI LAS.
Nadzorni odbor je sestavljen iz treh članov, ki jih je na Ustanovni seji Lokalne akcijske skupine imenovala skupščina.
Za upravljalca TOTI LAS je bila na Ustanovitveni seji imenovana Mariborska razvojna agencija p.o.
Do konca leta 2013 je TOTI LAS izvedel 4 javne pozive, preko katerih so bila dodeljena sredstva izbranim projektom.
KAJ JE LAS – LOKALNA AKCIJSKA SKUPINA?
LAS predstavlja lokalno javno-zasebno partnerstvo na opredeljenem podeželskem območju in je sestavljena iz predstavnikov različnih socio-ekonomskih sektorjev (javni, ekonomski, zasebni sektor). Temelji na tripartitnem partnerstvu, sestavljenem iz predstavnikov javnih institucij, gospodarstva in civilne družbe.
LAS spodbuja trajnostni razvoj z združevanjem razpoložljivih človeških in finančnih virov ter spodbujanjem lokalnih akterjev k izvajanju skupnih projektov in večsektorskih ukrepov. Vključevanje različnih partnerjev omogoča prilagoditev kmetijskega sektorja, povečuje skrb za okolje, diverzifikacijo dejavnosti na podeželju in kakovost življenja.
Ker gre pri LAS-ih za pomembno vlogo povezovanja in vključevanja lokalnih partnerjev tako v načrtovanje kot uresničevanje razvoja tega območja, je  LAS odprt za vse tiste, ki imajo željo aktivno sodelovati pri udejanjanju skupnega razvoja in sprejmejo pravila delovanja.


 Kaj je CLLD in LEADER?
CLLD (Community-Led Local Development oz. Lokalni razvoj, ki ga vodi skupnost) predstavlja razširjen pristop, ki omogoča vključevanje več skladov v izvajanje lokalnega razvoja, ki ga bodo izvajale Lokalne akcijske skupine (LAS) v obdobju 2015-2020. V okviru programa LEADER, ki se je v obdobju 2007-2013 izvajal kot 4. os Programa razvoja podeželja, je bil vključen v izvajanje lokalnega razvoja v okviru LAS le Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja.
Izvajanje ukrepa CLLD bo na območju TOTI LAS vključevala 2 različna EU sklada: Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja ter Evropski regionalno razvojni sklad. Za koriščenje sredstev iz Evropskega sklada za pomorstvo in ribištvo območje ne izpolnjuje pogojev.
Pristop »od spodaj navzgor« omogoča lokalnemu prebivalstvu, da z oblikovanjem lokalnih partnerstev – LAS, aktivno odloča o prioritetah in razvojnih ciljih lokalnega območja, vključno z viri financiranja za doseganje ciljev lokalnega območja. Pristop omogoča uresničevanje široke palete izzivov v različnih okoljih, večjo fleksibilnost pri doseganju ciljev in odgovarja dejanskim potrebam lokalnega območja.
S kombinacijo različnih virov financiranja skozi instrument CLLD, se omogoča LAS izvedbo celovitih in kompleksnejših operacij in niso strogo omejene na podeželska območja, ampak vključujejo tudi ribiška in mestna naselja. Tovrsten pristop je veliko bolj celostni in posledično vpliva na uspešnejše uresničevanje lokalnih potreb. Dostop do sredstev različnih skladov lokalnim partnerstvom omogoča, da razširijo svoje področje uporabe in namenijo več pozornosti nekaterim področjem in vprašanjem, ki bi jih sicer težko obravnavala. Strategija lokalnega razvoja (v nadaljnjem besedilu: SLR), ki jo za posamezno območje pripravi lokalno partnerstvo, odgovarja posebnim bodisi geografskim ali demografskim izzivom.
Podrobnejše definicije, namene in cilje, tematska področja ukrepanja ter podukrepe ureja Uredba CLLD, ki je bila objavljena 16.6.2015.


Pogoji za oblikovanje LAS
  1. lokalno partnerstvo se oblikuje na območju s skupnimi lokalnimi potrebami in izzivi s skupnim ciljem uresničevanja lokalnih razvojnih potreb in doseganja zastavljenih ciljev, opre­deljenih v SLR;
  2. vzpostavitev lokalnega partnerstva in članstvo LAS se zagotavlja na podlagi javno objavljenega poziva vsaj enega od pobudnikov za oblikovanje LAS;
  3. obvestilo o objavi javnega poziva za oblikovanje LAS ali povezavo do javnega poziva je treba posredovati Koordina­cijskemu odboru CLLD;
  4. lokalni razvoj, ki ga vodi LAS, se mora osredotočiti na posebna podregionalna območja, kar pomeni, da se območja srečujejo s posebnimi geografskimi in demografskimi težavami;
  5. območje LAS mora biti povezano v homogeno geograf­sko in funkcionalno celoto, območje posamezne občine se ne sme deliti med več LAS;
  6. posamezna območja LAS se med sabo ne smejo prekrivati;
  7. na območju, za katero se pripravlja SLR, mora živeti med 10.000 in 150.000 prebivalcev;
  8. število prebivalcev iz posameznih naselij z več kot 10.000 prebivalci, ki so določena v Prilogi 2, ki je sestavni del te uredbe, se ne upošteva pri omejitvi iz prejšnje točke;
  9. LAS, ki prostorsko pokriva območje obeh kohezijskih regij Vzhodna in Zahodna Slovenija, se uvršča v tisto regijo, v kateri živi več kot 50 odstotkov prebivalstva LAS na dan 1. julija 2014 po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: SURS);
  10. LAS mora biti organiziran kot pogodbeno partnerstvo javnih in zasebnih subjektov na izbranem območju, kar po­meni, da je ustanovljen na podlagi zavezujoče pogodbe med partnerji;
  11. v lokalno partnerstvo so lahko vključene tudi pravne osebe javnega prava, društva in druge pravne osebe zasebne­ga prava v javnem interesu, ki delujejo na območju več LAS;
  12. na ravni odločanja v LAS je treba upoštevati točko (b) drugega odstavka 32. člena Uredbe 1303/2013/EU;
  13. LAS mora zagotoviti preglednost svojega delovanja in zagotoviti sledljivost ter nadzor nad zakonito porabo prora­čunskih sredstev. Zagotoviti mora transparentnost postopkov in preprečiti konflikt interesov;
  14. lokalno partnerstvo mora izbrati enega partnerja iz­med članov lokalnega partnerstva kot vodilnega partnerja, ki opravlja naloge, določene v 13. členu te uredbe;
  15. ne glede na prejšnjo točko lahko lokalno partnerstvo vodilnega partnerja izbere v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje;
  16. LAS mora zagotoviti varen elektronski predal za spre­jem elektronske pošte in kvalificirano elektronsko potrdilo za oddajo vlog in zahtevkov za izplačilo;
  17. LAS mora imeti vzpostavljeno lastno spletno stran, na kateri mora objavljati javne pozive za izbor operacij, ki so predmet sofinanciranja v okviru podukrepa »Podpora za izva­janje operacij v okviru strategije lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost«, rezultate izbora operacij in ažurno objavljati vse druge informacije namenjene večji informiranosti upravičencev;
  18. LAS mora določiti naslov za sprejem pošte.


Območje TOTI LAS
V Lokalno akcijsko skupino je vključeno območje Mestne občine Maribor (brez mesta in mestnih naselij ), Občine Kungota in Občine Pesnica.
V pogodbeno partnerstvo TOTI LAS se lahko vključijo osebe javnega prava, zasebnega prava in fizične osebe, ki imajo sedež ali stalno prebivališče na območju navedenih občin.


Naloge LAS
Poleg nalog iz tretjega odstavka 34. člena Uredbe 1303/2013/EU mora LAS opravljati naslednje naloge:
  • v SLR določiti, s sredstvi katerega zadevnega sklada uresničuje cilje SLR;
  • animacija območja, zagotavljanje informacij zainte­resiranim prebivalcem na območju LAS, spodbujanje izvaja­nja operacij ter pomoč potencialnim upravičencem pri pripravi operacij;
  • pripraviti SLR za celotno programsko obdobje in biti sposoben uresničevati cilje, zastavljene v SLR;
  • spremljati in vrednotiti ter skrbeti za pravilno izvajanje operacij v skladu s SLR in tudi za doseganje mejnikov in ciljev operacij ter imeti pregled nad izvajanjem operacij tudi po izpla­čilu sredstev;
  • izvajati postopke za izbor operacij, izbrati operacije in jih predložiti v končno potrditev v skladu s postopki zadevnega sklada;
  • skrbeti za informiranost upravičencev v zvezi s pravica­mi in dolžnostmi tudi po zadnjem izplačilu sredstev;
  • zagotoviti posredovanje vlog ter zahtevke za izplačilo za posamezne podukrepe iz 8. člena te uredbe, v skladu po­sebnimi pogoji zadevnega sklada iz te uredbe;
  • predhodno preverjati upravičenost stroškov, skladnost s SLR in operativnimi programi, preverjati, ali imajo nosilci ope­racij zmogljivosti za izvajanje operacij in zakonitost izvedenih operacij;
  • sodelovati z organi, kot jih določata 3. in 4. člen te uredbe, revizijskimi organi ter drugimi nadzornimi organi vseh zadevnih skladov;
  • pripravljati letna poročila o izvajanju SLR v skladu s drugim odstavkom 49. člena te uredbe;
  • pred posredovanjem zahtevka za izplačilo preveriti, da so sofinancirane operacije označene, v skladu s pravili označevanja, določenimi za zadevni sklad;
  • prvi letni načrt aktivnosti za tekoče leto mora posre­dovati najpozneje do vložitve prvega zahtevkaza podukrep »Podpora za tekoče stroške in stroške animacije«;
  • vsako nadaljnje leto pa do 31. decembra na naslov Koordinacijskega odbora CLLD posredovati letni načrt aktivno­sti za podukrep »Podpora za tekoče stroške in stroške animaci­je«. Obrazec za izdelavo letnega načrta aktivnosti je dostopen na spletnih straneh zadevnih organov upravljanja;
  • urediti dostop do ustreznega informacijskega sistema zadevnega sklada pred vlaganjem vlog in zahtevkov za izpla­čilo v informacijski sistem;
  • imenovati naslednje organe: predsednika, skupščino, organ upravljanja, ocenjevalno komisijo in nadzorni organ in
  • pripraviti dokumente za delovanje LAS, v katerih mora določiti člane posameznega organa iz prejšnje točke in jih javno objaviti na spletni strani LAS.
Picture
Picture
Za vsebino je odgovorna lokalna akcijska skupina TOTI LAS, ki jo zastopa vodilni partner Mariborska razvojna agencija.
​Organ upravljanja za izvajanje Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2014–2020, je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano
.

LOKACIJA

O MRA

"Mariborska razvojna agencija je nepridobitna strokovna organizacija, ki opravlja naloge regionalne razvojne agencije Podravske regije. Učinkovitost svojega delovanja zagotavlja z oblikovano mrežo lastnih in zunanjih ekspertov za regionalni in trajnostni razvoj, pospeševanje razvoja podjetništva in turizma, razvoj človeških virov in internacionalizacijo poslovanja.

    E-NOVICE!

Naroči