Kontaktirajte nas na +386 (0) 2 333 13 00
Mariborska razvojna agencija
  • Novice
  • Podravje
    • RRP PODRAVJE 2021-2027
    • RRP PODRAVJE 2014-2020 >
      • RRP 2014-2020
    • STRATEŠKI DOKUMENTI 2014-2020
    • RAZVOJNI SVET REGIJE
    • REGIJSKA RAZVOJNA MREŽA
    • OBMOČJE Z VISOKO BREZPOSELNOSTJO >
      • Zakonodaja in strateški dokumenti
    • REGIONALNA GARANCIJSKA SHEMA
    • LOKALNE AKCIJSKE SKUPINE >
      • TOTI LAS >
        • TOTI LAS 2014-2020
        • ARHIV >
          • KAJ JE LAS in CLLD
          • JAVNI POZIV TOTI LAS 2015-2020
          • Lokalna razvojna strategija 2008-2013
          • AKTUALNI PROJEKTI
          • ZAKLJUČENI PROJEKTI
          • Aktualni razpisi
          • Zaključeni razpisi >
            • 1. javni poziv
            • 2. javni poziv
            • 3. javni poziv
            • 4. javni poziv
          • Uporabne povezave
      • LAS LASTOVICA >
        • Aktualno
        • Organi LAS
        • Vključevanje novih članov LAS
        • Kontaktni podatki LAS Lastovica
    • REGIJSKA ŠTIPENDIJSKA SHEMA >
      • RAZPIS
      • JAVNI POZIV
      • ARHIV >
        • RAZPIS
        • JAVNI POZIV
    • INVESTICIJE V PODRAVJU
  • Poslovno središče
    • EVROPSKA PODJETNIŠKA MREŽA (EEN) >
      • Borza ponudb in povpraševanj
      • Poslovni dogodki
      • E-novice EEN
    • OILAB ORBITAL
    • PVSP za problemsko območje >
      • Aktualni razpisi
      • Zaključeni razpisi
    • COWORKING >
      • Program StartTogether - CoworkingMaribor
      • Program CWMB YOUMIG
    • Izobraževanja >
      • Trening odprtega inoviranja za podjetja
      • Center konkurenčnih znanj
  • Podjetja
    • Ukrepi za MB in širšo okolico >
      • POSEBNI UKREPI ZA MARIBOR Z OKOLICO
      • PROGRAM SPODBUJANJA KONKURENČNOSTI
      • PRAVNI OKVIR
      • AKTUALNI RAZPISI
      • ZAKLJUČENI RAZPISI >
        • Četrti javni razpis za sofinanciranje manjših začetnih investicij
        • Tretji javni razpis garancij za bančne kredite MSP v okviru RGS za Podravje
        • Tretji javni razpis za sofinanciranje manjših začetnih naložb
        • Drugi javni razpis kreditov in garancij za MSP v okviru RGS za Podravje
        • Prvi javni razpis – Subvencioniranje obrestne mere
        • Drugi javni razpis – Subvencioniranje obrestne mere
        • Tretji javni razpis – Subvencioniranje obrestne mere
      • REZULTATI PRETEKLIH RAZPISOV >
        • Prvi javni razpis – manjše začetne naložbe
        • Drugi javni razpis – manjše začetne naložbe
        • Tretji javni razpis – manjše začetne naložbe
        • Četrti javni razpis – manjše začetne naložbe
        • Prvi javni razpis
        • Drugi javni razpis
        • Tretji javni razpis
  • Reference
    • AKTUALNI PROJEKTI >
      • INTRA
      • Samooskrba
      • Urban Green Belts
      • DesAlps
      • EXPEDIRE >
        • Dogodki
        • Usposabljanja
        • Poslovno sodelovanje SI-AT
      • We4SMESLOIII
      • YOUMIG
      • WOMEN IN BUSINESS
      • SIO MRA 2018-19 >
        • Podjetniška šola
        • Tematski dogodki
        • Mentorska mreža
    • ZAKLJUČENI PROJEKTI
  • O nas
    • Zaposleni
    • Predstavitev
    • Področja delovanja
    • Katalog IJZ
    • Politika zasebnosti MRA
    • Dokumenti
  • Kontakt
  • ABOUT US
    • REFERENCES

Konferenca PODIM - delavnica projekta INTRA

24/5/2017

 
PODIM (največja in najbolj vplivna startup konferenca v regiji Alpe-Adria), je bila letos že sedemintridesetič organizirana v Mariboru in sicer 10. in 11. maja.
​V okviru dvodnevne konference, izvrstno organizirane v konferenčnem centru hotela Habakuk, je organizator pritegnil mnogo mednarodno izkušenih podjetnikov in predavateljev.
V iskanju sinergije je tudi Mariborska razvojna agencija, kot vodilni partner projekta INTRA sodelovala, in sicer kot pokrovitelj dogodka GOVORI & POGOVOR: Pameten dostop do globalnih trgov, ki je potekal drugi dan konference s približno 70 udeleženci.
V vlogi gostitelja je nastopil Igor Šiškin (iz podjetja PwC Slovenija), ki je najprej predstavil same strategije vstopa na tuje trge: Strategije za vstop na tuje trge – Kako to delajo veliki! Nakar je sledil moderiran razgovor z ostalimi štirimi vabljenimi strokovnjaki, in sicer:
· Magdo Kwosko (PwC Poljska), strokovnjakinjo za evropske trge,
· Stuartom Brownejem (Pycap Venture Partners, Kanada), strokovnjakom za trge latinske Amerike,
· Sunilom Sharmo (Extreme Venture Partners, Kanada), strokovnjakom za severnoameriške trge, in
· Juretom Tomce, (JT Business Development Limited, Slovenija), strokovnjakom za azijske trge.

Tekom razgovora se je izpostavilo več pomembnih faktorjev pri vstopu na tuje trge, med katerimi velja posebej poudariti različne poglede na posamezne trge. Tako sta na primer poljski in kanadski trg po številkah primerljiva, vendar se kanadsko tržišče v njihovem kontekstu zdi majhno, med tem ko se poljsko v njihovem kontekstu zdi relativno veliko.
Prav tako pa veliko vlogo igra poslovna kultura posameznega trga, saj v določenih primerih podjetniki ne morejo pričakovati stabilne politične in zakonske situacije – zatorej je priporočen razmislek, ali naj mlado podjetje sploh skuša vstopiti na takšen trg.
Nadalje so bile izpostavljene težave, s katerimi se podjetniki pri vstopu na tuje trge srečujejo. Te so zlasti jezikovne, logistične in kulturne, zato je najbolje, da se podjetnik pred odločitvijo za vstop na posamezen trg osebno prepriča o razmerah – preprosto rečeno, odpravi se v državo, s katero bi želel poslovati (primeri, kaj vse je poslovne partnerje v posameznih državah pretreslo so: onesnaženje in gostota prometa, ki časovno izjemno podaljšata transport iz bližnjih lokacij znotraj metropolitanskih območji in povzročajo zastoje v vsakodnevnem poslovanju; pomanjkanje sposobnosti sporazumevanja in orientacije v prostoru; kulturne razlike, ki otežujejo razumevanje v kolikor ni vključenih tolmačev).
Kot predlog, kako se lahko mlada podjetja tem težavam izognejo, so govorci priporočali majhne skupine, ki pripadajo istemu podjetju, v posameznih državah. Le-te naj vključujejo tudi lokalne strokovnjake.
Prav tako naj se podjetniki poslužujejo podpornega okolja namenjenega prav njim (kot so pospeševalniki, tehnološki parki, coworking centri in drugi).
Kot predlog, kako pritegniti tuja podjetja, so govorci poudarjali pomen lokalnega okolja, ki nujno vezan na ekonomsko okolje (varnost, življenjski standard: čista voda, čist zrak, razvit izobraževalni in zdravstveni sistem;…), zlasti pa je strokovnjak za severnoameriško tržišče poudaril trenutno politično situacijo v ZDA, ki otežuje vstop tujcev v državo, zaradi česar se mnogi podjetniki odločajo za druge države.
Poglavitna ugotovitev je tako, da je sodelovanje z lokalnimi strokovnjaki ključno za vstop na posamezni trg, pri tem pa lahko močno pripomore že izkušen poslovnež, ki je na tem trgu prav tako prisoten. Vsekakor pa se naj podjetnik sam seznani z vsakodnevno situacijo na trgu, na katerega želi vstopiti.
https://www.interregeurope.eu/intra/

Comments are closed.

    Hitre oznake

    All
    Razpis

    Picture
    Picture
    Picture
    Picture
    Picture
    Picture
    Picture
    Picture
Picture
Picture
Za vsebino je odgovorna lokalna akcijska skupina TOTI LAS, ki jo zastopa vodilni partner Mariborska razvojna agencija.
​Organ upravljanja za izvajanje Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2014–2020, je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano
.

LOKACIJA

O MRA

"Mariborska razvojna agencija je nepridobitna strokovna organizacija, ki opravlja naloge regionalne razvojne agencije Podravske regije. Učinkovitost svojega delovanja zagotavlja z oblikovano mrežo lastnih in zunanjih ekspertov za regionalni in trajnostni razvoj, pospeševanje razvoja podjetništva in turizma, razvoj človeških virov in internacionalizacijo poslovanja.

    E-NOVICE!

Naroči