PODIM (največja in najbolj vplivna startup konferenca v regiji Alpe-Adria), je bila letos že sedemintridesetič organizirana v Mariboru in sicer 10. in 11. maja.
V okviru dvodnevne konference, izvrstno organizirane v konferenčnem centru hotela Habakuk, je organizator pritegnil mnogo mednarodno izkušenih podjetnikov in predavateljev.
V iskanju sinergije je tudi Mariborska razvojna agencija, kot vodilni partner projekta INTRA sodelovala, in sicer kot pokrovitelj dogodka GOVORI & POGOVOR: Pameten dostop do globalnih trgov, ki je potekal drugi dan konference s približno 70 udeleženci.
V okviru dvodnevne konference, izvrstno organizirane v konferenčnem centru hotela Habakuk, je organizator pritegnil mnogo mednarodno izkušenih podjetnikov in predavateljev.
V iskanju sinergije je tudi Mariborska razvojna agencija, kot vodilni partner projekta INTRA sodelovala, in sicer kot pokrovitelj dogodka GOVORI & POGOVOR: Pameten dostop do globalnih trgov, ki je potekal drugi dan konference s približno 70 udeleženci.
V vlogi gostitelja je nastopil Igor Šiškin (iz podjetja PwC Slovenija), ki je najprej predstavil same strategije vstopa na tuje trge: Strategije za vstop na tuje trge – Kako to delajo veliki! Nakar je sledil moderiran razgovor z ostalimi štirimi vabljenimi strokovnjaki, in sicer:
· Magdo Kwosko (PwC Poljska), strokovnjakinjo za evropske trge,
· Stuartom Brownejem (Pycap Venture Partners, Kanada), strokovnjakom za trge latinske Amerike,
· Sunilom Sharmo (Extreme Venture Partners, Kanada), strokovnjakom za severnoameriške trge, in
· Juretom Tomce, (JT Business Development Limited, Slovenija), strokovnjakom za azijske trge.
Tekom razgovora se je izpostavilo več pomembnih faktorjev pri vstopu na tuje trge, med katerimi velja posebej poudariti različne poglede na posamezne trge. Tako sta na primer poljski in kanadski trg po številkah primerljiva, vendar se kanadsko tržišče v njihovem kontekstu zdi majhno, med tem ko se poljsko v njihovem kontekstu zdi relativno veliko.
Prav tako pa veliko vlogo igra poslovna kultura posameznega trga, saj v določenih primerih podjetniki ne morejo pričakovati stabilne politične in zakonske situacije – zatorej je priporočen razmislek, ali naj mlado podjetje sploh skuša vstopiti na takšen trg.
· Magdo Kwosko (PwC Poljska), strokovnjakinjo za evropske trge,
· Stuartom Brownejem (Pycap Venture Partners, Kanada), strokovnjakom za trge latinske Amerike,
· Sunilom Sharmo (Extreme Venture Partners, Kanada), strokovnjakom za severnoameriške trge, in
· Juretom Tomce, (JT Business Development Limited, Slovenija), strokovnjakom za azijske trge.
Tekom razgovora se je izpostavilo več pomembnih faktorjev pri vstopu na tuje trge, med katerimi velja posebej poudariti različne poglede na posamezne trge. Tako sta na primer poljski in kanadski trg po številkah primerljiva, vendar se kanadsko tržišče v njihovem kontekstu zdi majhno, med tem ko se poljsko v njihovem kontekstu zdi relativno veliko.
Prav tako pa veliko vlogo igra poslovna kultura posameznega trga, saj v določenih primerih podjetniki ne morejo pričakovati stabilne politične in zakonske situacije – zatorej je priporočen razmislek, ali naj mlado podjetje sploh skuša vstopiti na takšen trg.
Nadalje so bile izpostavljene težave, s katerimi se podjetniki pri vstopu na tuje trge srečujejo. Te so zlasti jezikovne, logistične in kulturne, zato je najbolje, da se podjetnik pred odločitvijo za vstop na posamezen trg osebno prepriča o razmerah – preprosto rečeno, odpravi se v državo, s katero bi želel poslovati (primeri, kaj vse je poslovne partnerje v posameznih državah pretreslo so: onesnaženje in gostota prometa, ki časovno izjemno podaljšata transport iz bližnjih lokacij znotraj metropolitanskih območji in povzročajo zastoje v vsakodnevnem poslovanju; pomanjkanje sposobnosti sporazumevanja in orientacije v prostoru; kulturne razlike, ki otežujejo razumevanje v kolikor ni vključenih tolmačev).
Kot predlog, kako se lahko mlada podjetja tem težavam izognejo, so govorci priporočali majhne skupine, ki pripadajo istemu podjetju, v posameznih državah. Le-te naj vključujejo tudi lokalne strokovnjake.
Prav tako naj se podjetniki poslužujejo podpornega okolja namenjenega prav njim (kot so pospeševalniki, tehnološki parki, coworking centri in drugi).
Kot predlog, kako pritegniti tuja podjetja, so govorci poudarjali pomen lokalnega okolja, ki nujno vezan na ekonomsko okolje (varnost, življenjski standard: čista voda, čist zrak, razvit izobraževalni in zdravstveni sistem;…), zlasti pa je strokovnjak za severnoameriško tržišče poudaril trenutno politično situacijo v ZDA, ki otežuje vstop tujcev v državo, zaradi česar se mnogi podjetniki odločajo za druge države.
Poglavitna ugotovitev je tako, da je sodelovanje z lokalnimi strokovnjaki ključno za vstop na posamezni trg, pri tem pa lahko močno pripomore že izkušen poslovnež, ki je na tem trgu prav tako prisoten. Vsekakor pa se naj podjetnik sam seznani z vsakodnevno situacijo na trgu, na katerega želi vstopiti.
https://www.interregeurope.eu/intra/
Kot predlog, kako se lahko mlada podjetja tem težavam izognejo, so govorci priporočali majhne skupine, ki pripadajo istemu podjetju, v posameznih državah. Le-te naj vključujejo tudi lokalne strokovnjake.
Prav tako naj se podjetniki poslužujejo podpornega okolja namenjenega prav njim (kot so pospeševalniki, tehnološki parki, coworking centri in drugi).
Kot predlog, kako pritegniti tuja podjetja, so govorci poudarjali pomen lokalnega okolja, ki nujno vezan na ekonomsko okolje (varnost, življenjski standard: čista voda, čist zrak, razvit izobraževalni in zdravstveni sistem;…), zlasti pa je strokovnjak za severnoameriško tržišče poudaril trenutno politično situacijo v ZDA, ki otežuje vstop tujcev v državo, zaradi česar se mnogi podjetniki odločajo za druge države.
Poglavitna ugotovitev je tako, da je sodelovanje z lokalnimi strokovnjaki ključno za vstop na posamezni trg, pri tem pa lahko močno pripomore že izkušen poslovnež, ki je na tem trgu prav tako prisoten. Vsekakor pa se naj podjetnik sam seznani z vsakodnevno situacijo na trgu, na katerega želi vstopiti.
https://www.interregeurope.eu/intra/